sunnuntai 1. syyskuuta 2013

London 2013

DAY 1
Lähettiin matkaan keskiviikko aamupäivänä Tampere-Pirkkala lentokentältä, joten sinne pääsemisestä ei sen kummempia kustannuksia syntynyt, koska asutaan melko lähellä ja saatiin kyyti sinne. Lento kesti sen 2 ja puol tuntia Ryanairilla ja menopaluut makso about 80 euroo per nuppi. Ei oltu varattu mitään kuljetusta lentokentältä hotellille etukäteen vaan otettiin kentältä sitten kympin hintanen bussi Victoria Stationille. Victorialta ostettiin myöskin kympin maksava päivän metrolippu, joka toimi ykkös- ja kakkosvyöhykkeillä. Mentiin metrolla hotellille ja jätettiin tavarat sinne ja lähettiin käymään Westfieldissä, Euroopan suurimmassa ostoskeskuksessa. Katsastettiin Hollisterin ja parin muun pakollisen kaupan tarjonnat ja suunnattiin sen jälkeen metrolla Oxfrod Streetin jättimäiseen Primarkiin, mistä löysinkin super paljon alusvaatteita ja kaksi takkia. Arttu ja Timikin löysi Westfieldistä jonkun mahtavan "mieskaupan" mitä ne hehkuttikin loppuillan. Primarkin jälkeen käytiin KFC:ssä syömässä ja lähettiin kohti hotellia nukkumaan. Nukkumaan päästiin joskus kahdentoista aikaan.

DAY 2
Seuraavana aamuna heräsinkin jo kuudelta. Selasin hetken (tunnin) facebookkia ja instagramia. Seiskalta alettiin valmistautuun Jennan kanssa ja puolen aikaan lähettiinkin syömään aamupalaa alakertaan. Aamupala oli ihan jees verrattunu hotellin alhaiseen hintaan, joka oli siis kolmelta päivältä aamupaloineen noin 50 euroa henkilöltä. Aamupalan jälkeen lähettiin takas Primarkkiin, siinä toivossa, että se ei olis nyt ollu ihan tupaten täynnä, eikä onneks ollutkaan. Primarkista löyty kaikille vähän jotain ja sen jälkeen suunnattiin takas Westfieldille syömään Burger Kingiin, hakeen Hollisterilta pari hupparia ja Jennalle Michael Korsin laukku. Huppareita ei harmi vaan löytynyt, joten piti lähteä Oxford Streetin isompaan kolmikerroksiseen Hollisteriin. Ennen sitä meidän piti käydä viemässä ostokset hotellille, mutta mentiin vahingossa väärälle asemalla ja mua päätettiin syyttää siittä ja sytty oikein mukava riita, johon olikin mukava tuhlata muutenkin vähäsestä ajasta pari tuntia, varsinkin kun kaikki oli mua vastaan. Ollaanpa näköjään tosi kypsiä ja aikuisia ihmisiä, kun ei kahta päivää voida riitelemättä olla. Jenna kuitenkin tajus olla fiksu ja sovittiin. Ite oisin ääliönä jääräpäänä jatkanu ikuisuuksiin. Käytiin Hollisterin jälkeen ostamassa Timille ja Artulle sähkökamoja ja mulle ja Jennalla yhtä super kasvojen puhdistus/kuorimisainetta, mutta siitä lisää myöhemmin. Tän jälkeen vietiin vihdoin ostokset hotellille ja nautittiin siellä hetki wifin:n ihmeellisestä maailmasta. Kuuden aikaan suunnattiin katteleen vähän nähtävyyksiä. Käytiin Harrodsillä, King´s Crossin asemalla (Harry Potterin asemalla!), Westminsterillä ja Big Benillä kuvailemassa. Sen jälkeen suunnattiinkin Burger Kingin kautta hotellille pakkailemaan ja sänkyyn päästin joskus yhen aikaan.

DAY 3
Herätys soi varttia vaille kolme, koska olin tilannut taksin kolmeks meiän hotellin edelle. Hui, miten aluks jänskätti soittaa, tunsin oloni ihan idiootiks kun jännitin jotain tollasta. Taksilla mentiin taas Victoria Stationille, jossa säkällä päästiin toiseen bussiin, koska ei oltu tajuttu ostaa lippuja etukäteen. Onneks mullakin joskus käy tuuri. Lentokentälle saavuttiin viiden aikaan ja pääsin vihdoin innolla odottamaani Victorias Secrettiin, missä ei oltu Lontoossa ollessamme käyty. Ja siellä ei ollutkaan sitä mitä olisin halunnut ostaa ja olin ihan maassa. Ostin kuitenkin yhden ihanan hajuveden, mutta en saanut sitä ihanaa pinkkiä kassia. Noh aina ei voi saada kaikkea. Istuskeltiin juoden Starbucksia kaheksaan asti, kunnes meidän lento lähtikin takaisin kohti kotia.

Matka oli kaikin puolin kaiken sen odottamisen arvonen, enkä mitään muuttais! Odotan innolla jo seuraavaa reissua

1. vittu mitä paskaa

1. kuulostaa ihan siltä, että mä oisin ite kirjottanu ton, mutta enpä tainnut. kiitti vaan!

2. Kiva toi hieman pyöreähkö poika sun takana tossa Harrods peilikuvassa! XD

1. Huomasin myös vasta nyt, et pistit ton pusukuvan :D

2. Haha lisäsin pari kuvaa tähän myös jälkikäteen, jotka unohdin ekalla kerralla laittaa! :)